Czy w siłowni kobietom urosną mięśnie?

with Brak komentarzy

Boisz się, że wskutek ćwiczeń w siłowni nadmiernie Ci urosną mięśnie? Masz rację! Urosną, jeśli będziesz pracowała tak, żeby urosły.

– Dzień dobry pani! Widziałem pani zdjęcie w miejskim informatorze. Zostawiłem je sobie na pamiątkę – mój sąsiad uśmiecha się do mnie szelmowsko.

– Jakie zdjęcie, panie Franciszku? W czym? – pytam z lekkim niepokojem. Nie lubię oglądać siebie na zdjęciach. Tak mi zostało z „tamtych” czasów.

– Ładne. Z jakiejś gali. Stoi pani z mikrofonem – starszy pan filuternie puszcza oczko. – Mam dwa egzemplarze. Przyniosę pani jeden.

 

Nie chciałam ramienia warszawskiej syrenki

Mam. Oddycham z ulgą. Zdjęcie w porządku. Nie, jednak coś nie gra. „Mała czarna” (jak na „galę” przystało) i moje ramię unoszące mikrofon – muskuły napięte, jakbym trzymała worek z ziemniakami. I nieco… za duże? W siłowni były na miejscu. Wychylając się z „małej czarnej” robią groteskowe wrażenie. Nie o to mi chodziło!

Chciałam, żeby „nie zwisały” „ i nie dyndały”. Nie mając wiedzy i doświadczenia, podglądałam innych klubowiczów i ćwiczyłam, jak oni. Nad ramionami i „klatą” pracują głównie mężczyźni. Robiłam więc to, co panowie – z mniejszym obciążeniem. Oni „rośli” – ja też. Panowie prężyli te swoje muskuły z zadowoleniem przed lustrem. Ja z lekkim zażenowaniem patrzyłam na ramię unoszące mikrofon.

 

Pracować czy nie pracować nad tymi mięśniami?

Na szczęście nie urosłam tak, jak mężczyźni. Dzięki korekcie ćwiczeń szybko zmieniłam wygląd moich ramion.

Kobiety nie mają wystarczająco dużo testosteronu, dlatego nasze mięśnie nie osiągną rozmiarów „arnoldowych”. Jednak urosnąć i wyraźnie się zarysować mogą, a nie każdej pani podoba się wygląd kulturystki.

Bez ćwiczeń z obciążeniem nie można poprawić siły i definicji mięśni

Bez ćwiczeń na wzmocnienie mięśni nie ma jednak szans na utrzymanie szczupłej i sprawnej sylwetki. To ich siła i gęstość decyduje o gibkości ruchów i ładnej figurze. To one mogą sprawić, że nasz metabolizm podczas normalnych, codziennych czynności będzie przebiegał szybciej.

Im wyższa liczba w naszej metryce, tym bardziej są nam potrzebne ćwiczenia z obciążeniem wzmacniające mięśnie.

Czy od wszystkich ćwiczeń urosną mięśnie?

W siłowni, gdzie królują sztangi, sztangielki i maszyny, łatwo przesadzić z pracą nad bicepsem i tricepsem. Być może dlatego panie z reguły unikają tych ćwiczeń, A przecież chcemy mieć jędrne, kształtne ramiona 🙂

Na szczęście siłownia to także bogaty sprzęt do  treningu funkcjonalnego. Ćwiczenia w zawieszeniu na taśmach (TRX), na piłce szwajcarskiej, na bosu czy z wykorzystaniem taśm oporowych (popularnych „gum”) wzmocnią mięśnie i ładnie je ukształtują. Dodatkową zaletą tego typu treningu jest wielopłaszczyznowość ćwiczeń – wykonując jedno pracuje się nad różnymi partiami ciała.

Sztangielki i sztangi też są dla kobiet. Tylko machać nimi trzeba z głową. Albo z trenerem personalnym 😉

 

Zdjęcie: własne

Leave a Reply